0% Complete
صفحه اصلی
/
سی و یکمین کنفرانس بین المللی مهندسی برق
تخمین کانال های پهپاد به پهپاد با استفاده از فیلتر کالمن توسعه یافته
نویسندگان :
فهیمه رنجبر
1
محمدعلی سبقتی
2
1- دانشگاه صدا و سیما
2- دانشگاه صدا و سیما
کلمات کلیدی :
ارتباطات پهپاد به پهپاد،تخمین کانال،فیلتر کالمن توسعه یافته،چینش پایلوت وفقی
چکیده :
امروزه پهپادها در کاربردهای گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از چند پهپاد می تواند کارایی سیستم را افزایش میدهد. در شبکه ای متشکل از چند پهپاد، لینک مخابراتی کارآمد میان پهپاد با پهپاد نقش مهمی دارد. به دلیل تحرّک پهپادها، محوشوندگی متغیر با زمان در کانال های بی-سیم یکی از چالش های اساسی در ارتباطات پهپاد به پهپاد است. در این شرایط، مسأله تخمین و جبرانسازی کانال اهمیّت خاصی دارد. یک رویکرد پرکاربرد، تخمین کانال به کمک پایلوت است. وقتی چینش پایلوتها ثابت است، تعداد پایلوت ها متناسب با وضعیت کانال تغییر نمی کند. در این مقاله، برای تخمین کانال پهپاد به پهپاد ساختار پایلوت وفقی پیشنهاد شده است. در این ساختار، محل پایلوت ها بر اساس تقریبی از پهنای باند همدوسی کانال (متناسب با عکس گسترش تأخیر) و تقریبی از زمان همدوسی کانال تعیین می شود. بدین منظور گسترش تأخیر کانال همراه با پاسخ فرکانسی کانال در پایلوت ها تخمین زده می شود. با این تعریف از بردار مجهول، معادلات دینامیک سیستم غیرخطی است، بنابراین از فیلتر کالمن توسعه یافته (EKF) استفاده شده است. نتایج شبیه سازی در شرایط مختلف نشان میدهد روش پیشنهادی نسبت به روش حداقل مربعات (LS) با چینش پایلوت ثابت عملکرد بهتری دارد؛ زیرا با سربار پایلوت کمتر، نرخ خطای بیت را کاهش می دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Automatic Classification of Parkinson’s Disease Using Best Parameters of Forward and Backward Walking
Atiye Riasi - Mehdi Delrobaei
Optimal Design of a Synchronous Reluctance Motor Using BioGeography-Based Optimization
Tohid Sharifi - Mojtaba Mirsalim
Spotting of a Particular Printed Word in Farsi Handwritten Forms Using Deep Learning
Mohammad jafar Gholami Kenari - Ehsanollah Kabir
بهبود دقت و سرعت روش حداکثر جریان در تشخیص خطاهای آغازین وقایع آبشاری
مجتبی فکری - جواد نیکوکار - گئورک قره پتیان
Texture description and Face Recognition using Weighted Local Patch Distance Vectors
Ziba Javanmardi - Farzam Mohebbi - Seyed Saeed Hayati
Performance improvement of automated parking by considering road incline and wheel slippage
Ali Anisi - Moosa Ayati - Yassin Riyazi - Ali Asadian
Lateral Stability of Electric Vehicles in Car-Following Scenario Using High-Accuracy NMPC
Mohammad Behzad Roohi - Mohammad Javad Yazdanpanah
A High Dynamic Range Differential Rectifier for RF Energy Harvesting
Ataollah Mahsafar - Mohammad Yavari
The dimensioning of 5G networks using stochastic geometry
Siminfar Samakoush Galougah - Mahdi Mozaffaripour
Analysis of the DC Bias Effects on the Transformer Vibration Using a Multi-field Coupling Model
Amir Esmaeili Nezhad - Mohammad Hamed Samimi
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.4.2