0% Complete
صفحه اصلی
/
سی و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی برق
A New Optimal Design of a Solar Power Plant On The Rooftop of Bovisa Train Station in Milan
نویسندگان :
Omid Nasirkhani
1
Mohsen Tamaddon
2
1- Politecnico di Milano
2- Technical and Vocational University
کلمات کلیدی :
Electric railway systems،Energy management system،Photovoltaic panels،Renewable Energies Solar energy
چکیده :
The escalating levels of greenhouse gas (GHG) emission is one of the principal global concerns. Given that a substantial portion of carbon dioxide (CO2) emissions can be attributed to transportation systems, there has been a gradual surge in the adoption of electric railway systems (ERS) over the past decade. However, ERS stands as one of the prominent consumers of electrical energy globally, prompting researchers and governments to increasingly focus on integrating renewable energy sources into the ERS sector. Among the innovative, sustainable, and eco-friendly solutions for satisfying both mentioned problems, the installation of solar photovoltaic systems on train station rooftops has gained significant traction. This paper presents an implementation of a photovoltaic power generation system on the roof of Milan's Bovisa Train Station in Italy. The study utilizes PVsol software to carry out the assessment and establishes a case study to investigate the practical application of solar energy systems for powering the entire array of electrical systems within the Bovisa train station, which includes lighting, escalators, elevators, air conditioning, heating, passenger information services, and commercial facilities. In this study, integrating a PV power plant on the train station rooftop generates 634.9 kW of sustainable power, reducing 287,018 kg of carbon emissions annually. This not only meets station demand but also demonstrates the system's capacity to inject surplus energy into the grid, significantly reducing GHG emissions. These results underscore the efficiency and environmental impact of this work.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی توان و افزایش بازدهی در فرستنده سوئیچینگ لورن
عادل رضائیان - احمد عفیفی - جمشید ده پهلوانی
کنترل درایو موتور DC بدون جاروبک سه فاز با اینورتر چهار سوییچه به روش کنترل پیش بین مدل مبتنی بر تعداد حالات کنترلی محدود (FCS-MPC)
ابوالفضل حلوایی نیاسر - سجاد محمدی کوجانی
Compare Efficiency of Modeled and Designed Tilt Bi-rotor, Quad-rotor, and Hexa-rotor in Agriculture Application
Arshia Rezaei - Amin Talaeizadeh - Aria Alasti
A Novel RBFNN-Based Triple Terminal Sliding Mode Control for robotic manipulators
Mahdi Armoon - Marzie Lafouti - Babak Tavassoli - Hamid D.Taghirad
ارزیابی عملی قابلیت مکانیابی عیب تخلیه جزئی در ترانسفورماتورهای قدرت با استفاده از روش تابع تبدیل سیم پیچ
حسن رضا میرزائی - علیرضا میرزائی - کریم میرعلیخانی
طراحی مدولاتور الکتروجذبی پلاسمونیک مبتنی بر Vo2 باساختار اسلت برای بهبود عملکرد در طول موج 1550 نانومتر مخابراتی
حبیبه صمدی - حمید واحد - هادی صوفی
Enhancing the Performance of Piezoelectric Sensors Using RTV2 Elastomer Coatings
Amirreza Kamali - Amirhossein Jafari - Ehsan Maani Miandoab
A Hybrid Data-Driven Algorithm for Real-Time Friction Force Estimation in Hydraulic Cylinders
Mohamad Amin Jamshidi - Mehrbod Zarifi - Zolfa Anvari - Hamed Ghafarirad - Mohammad Zareinejad
Transformer-Based Unsupervised Image Registration using SSIM and Homography Loss for Steady Camera and Aerial Videos
Golnoosh Abdollahinejad - Matin Hashemi
اندازهگیری علائم حیاتی چندین نفر با استفاده از رادار داپلر چرخان
فاطمه نقاش - محمدرضا شمسیان - فریدون بهنیا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.1