0% Complete
صفحه اصلی
/
سی و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی برق
A Methodology for the Design of a Single-Sided Axial-Flux Permanent Magnet (AFPM) Motor for Lathe Machines
نویسندگان :
Ali Jamali-Fard
1
Mojtaba Mirsalim
2
1- Amirkabir University of Technology (Tehran Polytechnic)
2- Amirkabir University of Technology (Tehran Polytechnic)
کلمات کلیدی :
Axial-flux،permanent magnet motor،finite ele- ment analysis (FEA)،lathe machine
چکیده :
A single-sided axial-flux permanent magnet (AFPM) motor with a fractional slot concentrated winding (FSCW) is a suitable choice for low-speed and high-torque applications such as lathe machines. Having a disc-type structure with an FSCW allows increasing the number of poles to reduce the motor volume. There are various equivalent two-dimensional (2- D) models for the analysis of single-sided AFPM motors, but because of the complex structure, the optimal design of this motor type requires several three-dimensional (3-D) analyses. For example, using 2-D FEA for estimating magnets’ eddy current losses and consequently, the motor efficiency could be misleading in the design process. This paper aims to provide a design workflow based on a combination of 2-D and 3-D FEA for the optimal design of a single-sided AFPM motor. The purpose is to segregate the calculation of different motor parameters such as magnetic loading, d- and q-inductance, static torque curve, efficiency, etc. from each other. This segregation makes the right selection of the proper model for the calculation of each motor parameter possible, which leads to a well-targeted design workflow. To evaluate the performance of the proposed method, a 4kW-750rpm motor for the lathe machine is designed. Simulation results are presented and discussed.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Inversion Coefficient as a Key Design Parameter in MOS Device Performance
Gholamreza Khademevatan - Ali Jalali
Design and Analysis of a New Electrically Controllable Brushless Eddy-Current Clutch
Hassan Mohammadi Pirouz - Mohammadreza Baghayipour
True Class-E Design For Inductive Coupling Wireless Power Transfer Applications
Ali Asghar Razavi Haeri - Aminghasem Safarian - Ali Fotowat-Ahmady
طراحی و شبیه سازی جاذب شفاف فراماده تک لایه پهن باند مبتنی بر الگوی فرکتالی با پایداری زاویه ای بالا و غیر حساس به قطبش
سحر سوقی - حمید حیدر - محمدرضا هراتی - وحید نیری
طراحی ماتریس باتلر 8×4 در ساختارSIW با کاهش سطح گلبرگ جانبی در باند فرکانسی 60GHz
زهرا مهرزاد - غلامرضا مرادی - ایاز قربانی
Vehicle stability control and trajectory tracking utilizing a type-2 fuzzy controller
Mohammad Mahdavi Mazdeh - Mehdi Pourgholi - Vahid Fakhari
کنترل درایو موتور DC بدون جاروبک سه فاز با اینورتر چهار سوییچه به روش کنترل پیش بین مدل مبتنی بر تعداد حالات کنترلی محدود (FCS-MPC)
ابوالفضل حلوایی نیاسر - سجاد محمدی کوجانی
حل مسئله مجموعه مستقل d-فاصله با رویکرد CombOpt Zero
فاطمه نیکبخت نصرآبادی - حسین فلسفین - مهران صفایانی
Scattering by an array of PEC cylinders in ferrite media using spectral technique
Zahra Bahrami - Asghar Keshtkar - Ayaz Ghorbani
Synergizing ISAC and OTFS in a Non-GB-OMA Downlink Framework
Ghasem Saeidi - Hamid Saeedi-sourck
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.2