0% Complete
صفحه اصلی
/
سی و سومین کنفرانس بین المللی مهندسی برق
تخصیص بهینه نصب خازنها و ایستگاههای شارژ خودروهای برقی با مدلسازی صف M/M/S و انتخاب گرههای کاندید مبتنی بر شاخصهای تلفات، تقاضای شارژ خودروهای برقی و پایداری ولتاژ در شبکه توزیع
نویسندگان :
رضا قلی پور
1
محسن حمزه
2
1- دانشگاه صنعتی اصفهان
2- دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی :
ایستگاههای شارژ،تخصیص بهینه خازن،خازنها،مدل صف M/M/S
چکیده :
در این مقاله، بهینهسازی مکان و ظرفیت خازنها و ایستگاههای شارژ خودروهای برقی با استفاده از مدل صف M/M/S در شبکه توزیع 33 گره IEEE بررسی شده است. برای این منظور، چهار سناریو بر اساس شاخصهای تلفات توان، پایداری ولتاژ، تقاضای شارژ خودروهای برقی و ترکیب این شاخصها تعریف شده است. نتایج نشان میدهد که سناریوی اول با تمرکز بر کاهش تلفات توان، بیشترین کاهش تلفات اکتیو (58/72 درصد) را ارائه میدهد. سناریوی دوم بر پایداری ولتاژ تأکید دارد و بهبود قابلتوجهی در این شاخص ایجاد میکند. سناریوی سوم بهترین عملکرد را در تأمین تقاضای شارژ خودروهای برقی نشان داده است. در نهایت، سناریوی چهارم با استفاده از شاخص ترکیبی، بالاترین مقدار تابع هدف (51/67670 صرفه جویی در هزینهها) را بهدست میآورد و تعادل بهینهای بین کاهش تلفات توان، پایداری ولتاژ و تأمین تقاضای شارژ برقرار میکند. پروفیل ولتاژ گرهها در تمامی سناریوها در محدوده مجاز قرار میگیرد. این مقاله اهمیت استفاده از رویکردهای چند معیاره برای بهبود عملکرد شبکههای توزیع در حضور ایستگاههای شارژ و خازنها را نشان میدهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Improved Light-Load Efficiency of Resonant Switched-Capacitor Converter
Sajad AfsharZarandi - Reza Beiranvand
A Practical ACO-OFDM Link with an Efficient Timing Recovery Pattern
Maryam Sadeghi - Masoud Johar - Mahdi Shabany
Lane Change Decision Making Using Deep Reinforcement Learning
Pedram Lamei - Mohammad Haeri
Single- and Multi-Hop BERT Question Classifier for Open-Domain Question Answering (SiMQC)
Faeze Zakaryapour Sayyad - Mahdi Bohlouli
Non-contact Radar Technology and Machine Learning for Automated Sleep Apnea-Hypopnea Syndrome Detection
ُSaman Faridsoltani - Mohaddeseh Sadeghi - Zahra Rahmani - Somayyeh Chamaani
Adaptive Control of Switched Nonlinear Systems with Unknown Control Directions
ٍElham Ovaysi - Marzieh Kamali
ساخت حسگر مقاومتی بخار اتانول مبتنی بر هتروساختار باریم تیتانات / اکسید روی آلاییده با نانوذرات نقره
محسن طاهری پور - نوید یثربی - شیرین نصراصفهانی - محمد حسین شیخی
بکارگیری تکنیک کنترل مقاوم جهت طراحی مسیر حرکت خودرو در مانورهای اضطراری ممانعت از برخورد
محمد امین قماشی - رضا کاظمی
Model Predictive Control for a 3-DoF Suspended Cable Robot Based on Laguerre Functions
Shiva Khoshkam - Mohammad A. Khosravi - Rasul FesharakiFard
طراحی کنترلکنندهی جدولبندی بهرهی پسخورد خروجی کلیدزن مقاوم برای سیستمهای پارامتر متغیر خطی نامعین چندوجهی پیوسته-زمان
رضا یاوری - سعید شمقدری - آرش صادقزاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.4.2